Door de leerervaring te gamificeren en er een competitie van te maken met je studiegenoten, zo gaat het!
Dit was de uitdaging die het bedrijf ons vroeg op te lossen. Midden in corona moesten veel lessen online gebeuren en dat gold ook voor dit bedrijf. Dus besloten ze een e-learningplatform te creëren waarbij de hele leerervaring interactiever, leuker en belangrijker nog kan worden gedaan op afstand, waar en wanneer dan ook.
De hoogtepunten:
Er zijn 3 gebruikersrollen: admin (beheerder), trainer (leraar), en trainee (leerling). Elke gebruikersrol krijgt een aparte omgeving met aparte functies na inloggen.
Zowel trainers als trainees kunnen punten verzamelen door specifieke taken uit te voeren. Gecombineerd met hun testscores strijden ze tegen elkaar om bovenaan het Leaderboard (ranking) te komen.
Als trainees vragen hebben, kunnen ze chatten met de trainer of groepschatten met hun studiegenoten om hun vragen te bespreken.
Een trainer kan een live les organiseren. Tijdens de live les volgt de applicatie de aandacht van de leerlingen en waarschuwt de trainer als een leerling niet oplet. De applicatie heeft ook andere functies die de trainer helpen om een hoog niveau van betrokkenheid bij de leerlingen te behouden.